SSK Klass 2 – Valvoline Trophy
Valvoline Trophy är till för den som vill bygga och utveckla sin bil. Reglementet ger utrymme för en hel del förändringar och modifieringar. Det är till exempel tillåtet att montera valfri motor i en kaross. Däremot skall karossens ursprungliga form och material behållas. En Opel Kadett ska alltså vara och se ut som en Opel Kadett, en BMW 320 som en BMW 320 och så vidare. Sen kan BMW:n vara utrustad med en Wankelmotor. Det är utmärkande för Valvoline Trophy!
Reglementet bygger på ett förhållande mellan vikt och hästkrafter. Allt för att få bilarnas prestanda så lika som möjligt. Det ger spännande race!
Valvoline Trophy kör på enhetsdäck och det är tillåtet att montera aerodynamiska hjälpmedel som spoilers och vingar.
Studerar man resultatlistorna genom åren hittar man många olika bilmärken som varit framgångsrika, till exempel Ford, Opel, Renault, BMW, Peugeot och Volkswagen.
Kontakta SSK om du vill veta mer, eller känn dig varmt välkommen till våra tävlingar och träffa de som kör och mekar!
Angående startnummer
Kolla på Serieresultat 2023 vilka nummer som användes under förra säsongen. Dessa nummer är automatiskt bokade till efterföljande säsong (tillsammans med 1,2 och 3 som reserveras för dessa placeringar i resultatet).
Tillkomna nya nummer 2024:
Om ni vill reservera ett nummer skicka ett mail till sekretariatet
Gällande reglemente
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2024-2026 utg 1 Rev A
Äldre reglementen
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2021-2023 utg1
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2018-2020
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2017 utg 1
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2016 utg 1
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2014 utg4
Tekniskt reglemente SSK Klass2 2015 utg3
Tekniskt reglemente SSK Klass 2 2013 utg2
Tekniskt reglemente SSK Klass 2